diumenge, 5 d’octubre del 2014

Amb la gent dels nostres pobles

dissabte, 27 / setembre / 2014

A les 10 vaig a Can Cendra. Hi ha reunió a l’ajuntament amb el president de la diputació, l’alcalde de Castell Platja d’Aro Joan Giraut. De fet és una visita de reparació per haver-se absentat de la inauguració de l’exposició de pintures  L’ART A LES GALES a la Sala Fontbernat organitzada pel col·lectiu 9ArtAnglès. Tinc la oportunitat de visitar-la i de gaudir-ne.

Val a dir que l’exposició fa patxoca. Hi ha pintures d’en Joan Abras (amb qui havia coincidint tantes vegades a Can Joan de l’Arc), de la Monika Grygier, de l’Enric Rubió (que de fet és l’ànima del col·lectiu), d’en Tomàs Vila, d’en Fermí Colomer Valls (que havia conegut de menut a Sant Feliu de Pallerols), d’en Pere Ventura Julià, d’en Gabriel Picart, d’en Lluís Roura (que conec de Banyoles), d’en Lluís Parramón.

Celebro la missa anticipada a Bonmatí i a Anglès. Sembla que en Víctor i en Quim s’animen a venir a fer d’escolà.

diumenge, 28 / setembre / 2014

A la primera missa hi participa poca gent. La Rossa és a Lourdes. Algunes persones es deuen reservar per la missa a Sant Amanç.

Quan surto de l’església de Sant Martí, un cop acabada la missa, comença a ploure. M’arribo fins al poble a visitar la Maria. Entretant escolto un xic el sermó d’en Sergi d’Assís Gelpí a la missa conventual de Montserrat. Té el to del seu oncle avi Mn. Lluís Gelpí, de Casa Missió de Banyoles.

Vaig a Sant Amanç. L’església, un cop acabada la restauració, fa molt goig. Està plena amb uns 70 assistents. La paret del fons del presbiteri és de color roig teula fosc. L’altar i la imatge del sant hi destaquen molt. La resta de l’església és blanca. La gent canta i respon molt bé. La nau té molt bona sonoritat.

Quan surto de l’església, plou amb ganes. La gent de l’aplec tenen el dinar a la Burés. Em recloc a la doma i treballo tota la tarda.

Plou a gust tota la tarda i bona part de la nit.

Dilluns, 29 / setembre / 2014

Han caigut cap a 120 litres d’aigua. Els torrents han baixat grassos i, a les lleres, es veu tota la vegetació ajaguda.

Vaig al CAP. Em visita en Toni. Sembla que no hi ha cap problema de pròstata. Em recomana que, a més de caminar, procuri fer uns exercicis que m’indica per tal de relaxar i enfortir els muscles.

La Conxita m’explica el viatge a Lourdes i les trifulgues que va tenir a la tornada, que va perdre la cartera.

A la missa vespertina celebrem la festa dels sants arcàngels, especialment del nostre patró, sant Miquel. Hi participa una volada de gent.

Al vespre tenim reunió amb els catequistes dels petits i, després, amb els pares de la mainada que comencen aquest any.

Dimarts, 30  / setembre / 2014

A mitja tarda tenim la primera reunió de l’equip de Vida Creixent. Iniciem la campanya DE LA VELLESA A LA BELLESA. El tema és VELLESA I MADURESA i resulta prou interessant i prou assequible.

Després de preparar les coses per la missa vespertina, baixo un moment a la plaça Catalunya on es fa la manifestació a favor del 9 de novembre. Hi participen unes 500 persones. Hi ha un clima festiu i alegre.

Quan acabo la missa vespertina vaig a la Cellera. Al Centre Parroquial, sopem plegats el P. Bernabé Dalmau, en Ramon, en Jordi, l’Ignasi i jo. Em comenten la participació a l’acte que s’ha fet a La Cellera a favor del 9N

El P. Bernabé, a la sala dels baixos de la rectoria, ofereix una reflexió molt interessant sobre el sentit comunitari de les celebracions als diversos col·laboradors de Celebracions Parroquials (animadors de cant, equips de neteja i ornamentació, lectors, responsables de celebracions sense preveres... En total unes  70 persones). Hi ha unes 5 persones de Bonmatí i també unes quantes d’Anglès.

Dimecres, 01 / octubre / 2014

És dia de despatx  i hi atenc vàries visites. També hi ha trucades de telèfon. Cap a dos quarts d’una me’n vaig.

Al migdia vaig a l’ermita de Calders. Cal fer alguna reparació al teulat. També caldria fer alguna reparació a Constantins.

Quan marxo, m’arribo fins l’hospital Santa Catalina de Salt. Hi visito un malalt. També hi trobo altres coneguts.

Vaig a dinar prop de l’Espai Gironès, a un bufet lliure. A l’entrada em trobo amb en Manel Tortós i la Nati (els avis d’en Martí, d’en Manel i de la Núria), l’Anna M. Planella, un matrimoni de Cervià de Ter, una altra persona de Mata. Ens saludem amablement.

També hi trobo gent de Palafrugell: l’Albizua i la seva dona, també un matrimoni de romanesos que vaig conèixer a Palafrugell (i que formen part de l’església evangèlica romanesa).

I com no, també hi ha gent de  l’arxiprestat, el matrimoni de Can Finet.

Anant i tornant de l’hospital i del restaurant, faig una bona caminada. Quan aparco a Girona, també camino fins arribar a la clínica Bofill on hi visito una familiar malalta.

Pel camí em trobo amb en Xavier Besalú que ens saludem i fem camí una estona. .

A la Clínica Bofill hi vaig acompanyar la mare, deu fer uns 10 anys, a operar-se de cataractes, primer d'un ull i després d'un altre. El mateix Dr. Bofill també hi havia operat el pare d’una peritonitis aguda a finals d’agost / principis de setembre del 1936. Sembla que la Magdalena Aulina hi intervingué perquè fos possible l’operació. I crec que allà hi han nascut quatre dels meus mininebots

A les sis de la tarda ja sóc de nou a Anglès.

Després de la missa vespertina tenim reunió amb l’equip de visitadores de malalts, l’Anna i la Carme.  Repassem el llistat de les persones que cal visitar. Fins ara ho feia la germana Teresa.

La Matilde m’ha regalat uns quants rossinyols i en faig una bona truita que em cruspeixo per sopar.

dijous, 2 / octubre / 2014

Al matí enllesteixo el suplement del full i treballo en la redacció del fulletó sobre sant Valentí.

Vaig cap a Banyoles. Aparco al carrer Pere Alsius, davant mateix de la torre de la família Coromina Torres. Amb en Jordi, vaig a l’ajuntament de Banyoles. Ens atenen en Miquel Vilanova i l’Esteve Corominas. Parlem de les possibilitats en el futur de la casa de Can Teixidor. La visita té un to protocol·lari i amable. No és la primera vegada que fem una reunió com aquesta i,anant bé, va per llarg.

Després de dinar, vaig a fer un tomb per l’estany, fins arribar als desmais. No puc anar massa enllà: em fa mal el dit del peu. Catxis dena! Tot vora de l’estany vaig saludant els grups d’ànecs i els obsequio amb engrunes de pa. Tots s’afanyen com beneïts. És curiós el nadar dels ànecs, veure com solquen l’aigua amb parsimònia però, com deuen anar a tota marxa les seves potes.

Ni ha alguna espècia d’ànec ben estranya. La majoria són collverds. També n’hi ha algun de blanc. Algun semblaria d’una barreja d’ànecs muts. Algun altre deu ser barreja de tots plegats. També hi ha polles d’aigua que són més espantadisses i més esquerpes. I, enmig de l’estany, es veu una gran quantitat de gavians que hi neden. Una autèntica plaga!

Surto de Banyoles cap a les cinc. M’aturo a comprar alguna cosa abans d’arribar a Mata. Cap a les sis arribo a Anglès.

Celebro la missa vespertina. Venen els tres escolans habituals d’aquests dies. A veure si finalment n'acampem algun.

Es veu que, aquest vespre, s’ha començat a difondre el manifest a favor del 9N signat per una colla de capellans, una seixantena, la majoria són del Bisbat de Girona.

divendres, 3 / octubre / 2014

Al matí vaig a visitar ancians a Bonmatí. Abans de sortir d’Anglès, també en visito alguns tot enfilant la carretera cap allà. Algun ha arribat de l’hospital i algun altre se n’hi envà. Renoi. Sort que tots estan ben acompanyats. Estar malalt, fer-se gran, és normal. Però el més preocupant és no tenir ningú que t’assisteixi o que et pugui acompanyar en fer-se gran o estant malalt.

Al migdia dino d’una esgarrapada. A la tarda vaig cap a Girona. Visito la Concepció que han intervingut aquesta setmana. Hi conec la Lourdes de Santa Cristina d’Aro i la Juana de Funes.

A la cinc tinc reunió a la doma amb l’Alfred per parlar del grup de catequesi que es prepararia per la Confirmació (les noies que van celebrar la professió de fe i alguna més).

Celebro la missa vespertina. Avui no hi ha escolans: han vingut a excusar-se que no els serà possible venir avui.

Es veu que una colla més de companys capellans s'han adherit al manifest.