diumenge, 21 de juny del 2015

Sants i santes, bell estol, missatgers del vostre amor...

dissabte, 13 / juny / 2015

A Bonmatí, oficio les exèquies d’en Benet Reixach Peracaula. M’assisteix en Miquel, el diaca. Participa una bona volada de gent ja que la família és ben coneguda.

A Calders, assisteixo i beneeixo el casament d’en José-Àngel i de la Cassandra. El noi es posa a plorar com una magdalena.

A la tarda celebro les misses anticipades a Bonmatí i a Anglès. <

Després de la missa, vaig a la Cellera, a sopar amb en Ramon, la Montse i en Josep.

diumenge, 14 / juny / 2015

Abans de les 8, acompanyo en Raül al campionat de caiac, a la Pilastra.

Celebro la missa de les 9 a Anglès. A la missa de Sant Martí hi participen diverses religioses del poble. Quan acabo, visito la Maria de cal Curt. Feia dies que no m’hi arribava.

A Anglès, després de la missa del migdia, oficio el baptisme d’en Biel.

Vaig a dinar a Susqueda, a la Codina. M’hi trobo un parell de taules de persones conegudes.

A la tarda, descanso una mica i preparo algun article que tinc pendent.

dilluns, 15 / juny / 2015

Poso ordre per la sagristia i pel despatx. Faig l’assentament del difunt,  del casament del dissabte i del baptisme del diumenge.

Baixo al poble: em convenen algunes coses que se m’han acabat.

Dedico bona part del dia a preparar la xerrada de demà.

dimarts, 16 / juny / 2015

Em passo el matí acabant d’enllestir el material per la conferència que dono a la tarda: apunts, PowerPoint...

Dino tranquil·lament i descanso una estona.

A la tarda plou a bots i a barrals. Ja va bé! Tots aquests dies el temps ha anat fent el burro, però a Anglès tampoc hi ha plogut massa.

Celebro la missa aviat, a les sis. Hi assisteixen la meitat dels feligresos dels altres dies.

Quan acabo, vaig cap a Girona i deixo el cotxe a l’aparcament de Correus. Va roinejant. Arribo al Centre Cívic de Ciutat Vella, a les voltes d’en Rosés, poc després de les 7. La conserge del centre em prepara l’ordinador, la pantalla, el projector. I jo faig les proves.

De mica en mica van arribant els assistents: la Concepció, l’Anna M. Subirós, l’Elisa Masgrau, el seu fill, en Pere, la professora Dolors Vidal, en Lluís Batlle, la Carme Pèlach, també una companya de quan cantava a la Coral Filharmonia... Amb en Xavier Masgrau també ens saludem i parlem una mica.  Arribem fins una trentena.

Vaig fent la xerrada. M’adono que he preparat material per fer una xerrada de quatre hores. I quan fa una horeta que estic parlant, tallo de cop, parlant de sant Cristòfor.

Sembla que la xerrada ha agradat, si més no és el que se’m comunica. Recullo les coses. Parlo una estoneta amb la Concepció. Quan acabem, surto amb en Pere, en Xavier Masgrau i en Salvador Garcia. Anem a fer una cerveseta a un bar proper. Sobretot parlem dels Manaies de Sant Daniel, l’associació que m’ha convidat, i de les activitats que realitzen.  Cantant i xiulant, ens hi estem fins més enllà de les 10.

Amb el cotxe, acompanyo un noi a casa seva.  Entre pitos i flautes, arribo a la doma cap a les onze.

dimecres, 17 / juny / 2015

Sembla que el clima es presenta tranquil i el sol va agafant força. Al matí atenc unes quantes visites al despatx. En Ramon i en Florenci venen a fer el recompte, en Joan ve a repassar l’hort (que el té com un jardí), la Consol ve a repassar les flors...  Parlo amb la M. Pilar sobretot de temes familiars.

Dino a Banyoles. M’entretinc una mica. Arribo tard a Anglès, just per la celebració de la missa.

dijous, 18 / juny / 2015

Preparo el suplement del full parroquial i feinejo pel despatx preparant el casament que tindré dissabte.

Dino tranquil·lament.

Al vespre, després de la missa vespertina, recullo un parell de col·laboradores a la plaça del Bacallà. Anem a reunió del Consell d’Arxiprestat de Caritas. La tenim a Bonmatí i la fem a l’església. Hi ha representants de tots els equips: Bescanó, Bonmatí, La Cellera, Amer i Anglès.

La reunió comença sobre les nou i acaba cap a dos quarts d’onze. Sort que , l’equip de Bonmatí, han preparat un bon piscolabis difícil de superar.

Divendres, 19 / juny / 2015

Vaig a visitar a tieta de can Mateu. Sembla que es va refent de la sotragada que va passar.

Dino amb en Josep i la Maria al restaurant Pa i Raïm. El personal del restaurant em ve a saludar cordialment: em coneixen de bateigs, primeres comunions... A la Roseta li dono records per la seva mare, la Rosa, i pel seu germà, l’Enric, que m’havia fet d’escolà.

La Maria em comunica que la seva néta, la propera setmana, es casa amb un jugador del Bayern. Felicitats!

Quan sortim del restaurant ens trobem amb en Ciri

Al vespre, després de la missa, tenim  reunió per preparar la revetlla de fi de curs dels col·laboradors parroquials. Com que fa calor, la fem al pati de la doma. Som una dotzena. Fent tertúlia, em parlen d’en Patllari, un home del poble que ja fa un temps que morí.