diumenge, 6 de març del 2016

Un dia, patim, uns altre, patam, i finalment, petem

dissabte, 27 / febrer / 2016

A la nit ha fet un bell ploure. El pluviòmetre indica que han caigut uns 35 litres. Ja convenia !

Tinc un dissabte tranquil que puc esmerçar a preparar les misses i a estudiar una mica. Em cal preparar un article per un llibret que el Monestir de Montserrat vol dedicar a l’Enric Monjo en ocasió de la restauració del Portal Angèlic. Tinc material suficient però caldrà asseure’s i pensar-lo bé.

diumenge, 28 / febrer / 2016

Celebro les misses del matí. Al migdia oficio les exèquies de l’Enrique López (69 anys). Estava casat amb l’Angelina Carreras. Es veu que darrerament l’Enrique s’ho ha passat molt malament. Tenia les cames amputades i, amb la seva cadira de rodes, sovint era a la plaça Lluís Companys (algú em diu que es coneix com la plaça de les boles). Al cel sia!

En en Josep, la Montse i en Ramon venen a ensenyar-me el que serà el recordatori de la participació a l’Aplec de Pasqua a la Salut, el dia 17 d’abril: senzill, alegre i solidari.  El confeccionaran als tallers del Mas Casadevall.

Abans de sortir per anar a dinar, venen una cinquantena de caminaires que formen part de l’associació Amics del Camí de Sant Jaume. M’havien telefonat perquè  els rebés. Han sortit de Girona i van a dinar a l’Hostal Tarrés.  Els explico una mica l’església i els convido a fer una pregària a la Mare de Déu del Remei. Tothom segueix correctament. Quan surten, ve a saludar-me una senyora de Vic. Em diu que coneix bé la M. Pilar.

Vaig a dinar a can  Vernis. Quan m’he assegut, vaig reconeixent les famílies que hi ha a les altres taules i ens anem saludant:  l’Anna i en Carles, fill d’en Joan Fontané i de la Tarsi, la Paquita, vídua Tarrés, i la seva filla, el germà de l’Anna Tràfach...  Estan ficats en el món de l’ensenyament i es coneixen entre ells.

A la tarda, faig una caminada pel barri vell i em tanco a l’estudi que tinc a la torre de la doma. Cap al tard, surto de nou a fer una altra caminada.

Al vespre, parlo amb en Jaume i amb en Pere.

dilluns, 29 / febrer / 2016

Porto el cotxe a revisió i a fer la ITV.  Possiblement aquest estiu hauré de canviar el cotxe. Hauré d’obrir un torn de consultes per veure què se m’aconsella. El que tinc ja fa 10 anys que el faig anar amunt i avall.

Em poso en contacte amb la Teresa Camps, la directora de la meva tesi. Li comento on estic,  què estic fent, com ho estic fent...  També li parlo dels articles que he anat redactant.   Sembla que li agrada el que li plantejo sobre el treball que estic fent.

dimarts, 1 / març / 2016

Al matí treballo fent fitxes de les destruccions de les parròquies. N’arrodoneixo una dotzena.

M’assabento de la mort de l’Ignasi Queralt amb qui col·laborava enviant-li el santoral mensual per pregaria.cat.  Al cel sia.

A primera hora de la tarda vaig perquè em visiti el Dr. Coll. Parlem de l’analítica que vaig fer-me fa una setmana. El problema més important és que no es pot controlar el sucre. Tot el demès sembla que és correcte.  Em modifica alguna cosa de la medicació.

Al vespre tenim reunió d’arxiprestat a La Cellera. Hi ha un clima cordial i anem parlant dels punts previstos per la reunió. Acabem fent un sopadic al Centre.

Cap a les 10 sóc a la doma.

dimecres, 2 / març / 2016

Pel matí tinc el despatx obert. No ve gaire ningú.

Vaig a dinar a Banyoles com gairebé cada dimecres.

A la tarda, a Anglès, ve la mainada del reforç escolar.

Després de la missa vaig cap a Girona, a l’església de la M. de D. dels Dolors.  Tenim reunió de la junta de la Congregació de la Mare de Déu dels Dolors. Som vuit persones i se n’excusa  alguna altra.

Arribo a Anglès cap a quarts de dotze. I cap al llit.

dijous, 3 / març / 2016

Al matí surto cap al Baix Empordà.  Visito la tieta de can Mateu Pons. Està tranquil·la, situant-se en la seva situació.

Dino amb a casa de la Maria i d’en Josep i el seu fill. Parlem dels néts i dels negocis.

A quarts de set arribo a Anglès per la missa.

divendres, 4 / març / 2016

Pel  matí faig la ronda de visites dels ancians impossibilitats. Quan sóc a Bonmatí, aparco el cotxe davant de l’església i vaig per les cases. També visito algun ancià d’Anglès.

Al migdia vaig cap a La Cellera. Recullo en Ramon. Primer anem fins a la Masia d’Amer, sota de Santa Brígida. Però està tancat fins l’estiu. Finalment anem a La Codina.

Al vespre, a Anglès, tenim el viacrucis. Hi participen una vintena de devots. A la tarda també s’ha fet a Bonmatí.

Avui no em toca anar a Girona.